Zapachy do sklepów - Salonów sprzedaży

Zapachy do sklepu, butiku lub salonu sprzedaży od Aroma180 łączą elementy wystroju i stylu tworząc niezwykła atmosferę.

 

Wybór odpowiedniego aromatu, który najlepiej odzwierciedli Państwa markę może dodatkowo poprawić ten wynik zwiększając sprzedaż i postrzeganą jakość Państwa produktów.

Wprowadzenia eleganckiego zapachu do sklepu jest idealnym rozwiązaniem dla Państwa firmy.

 

Korzyści z zastosowania marketingu zapachowego w sklepach, butikach, salonach sprzedaży i obsługi klienta 

 

Dowody wskazują, że wprowadzenie aromamarketingu może mieć znaczący wpływ na rentowność działalności detalicznej, ponieważ:

  • Poprawi wrażenia klientów
  • Zwiększy czas przebywania klientów w sklepie i gotowość do zakupu
  • Zastosowanie odpowiedniego zapachu połączy markę z klientami na poziomie emocjonalnym
  • Klienci odniosą przyjemne wrażenie z pobytu w sklepie i chętnie do niego powrócą, jak również polecą swoim znajomym

 

Francuskie zapachy do sklepów, butików, salonów sprzedaży i obsługi klienta

 

Zapachy do sklepów lub butików muszą wywoływać pozytywne odczucia wśród konsumentów, jeśli mają być skuteczne. Odpowiedni zapach we właściwym otoczeniu może faktycznie poprawić postrzeganie jakości towarów i wydłużyć czas pozostawania w sklepie lub butiku odzieżowym. Wybór odpowiedniego zapachu do sklepu wymaga doświadczenia i staranności, ponieważ zapach musi uzupełniać otoczenie. Na przykład nuty kwiatowe, wanilia czy kokos dobrze sprawdzają się w butikach sprzedających odzież damską a rustykalne, drzewne zapachy sprawdzają się lepiej w przypadku odzieży męskiej. 

Różne elementy wyposażenia sklepu takie jak: światła, ekspozycje okienne, dekoracje, akcesoria czy meble również odgrywają rolę w dostarczaniu przyjemnych wrażeń zakupowych konsumentom, ale ich moc jest mniejsza w stosunku do możliwości jakie za sobą ekskluzywny zapach do wnętrz.

Węch jest najbardziej podstawowym ze wszystkich pięciu zmysłów, ponieważ mózg reaguje na zapach zanim pozostałe cztery w pełni się uaktywnią. Kiedy zapach dociera do ludzkiego nosa jest następnie transportowany i odczytywany przez opuszkę węchową w układzie limbicznym mózgu. Ta struktura stymuluje emocje i pamięć oraz łączy zapachy zarówno z dobrymi jak i ze złymi doświadczeniami. To właśnie ten efekt wzbudza podprogowe poziomy intensywnych wspomnień i jest powodem, dla którego ludzie łączą określone zapachy z pewnymi chwilami w swoim życiu.

 

Psychologiczny wpływ zapachu na sprzedaż detaliczną

 

Zapach w sklepach wywołuje u klientów natychmiastowe reakcje emocjonalne. Piękne zapachy wypełniają otoczenie a ich potencjał przekonywania i wpływania na decyzję klientów jest znaczący. W połączeniu z innymi narzędziami marketingowymi zapach może wzmocnić więź z marką, wzmocnić komunikację i pogłębić lojalność wobec marki.

Według badań przeprowadzonych w sklepach wykorzystujących marketing zapachowy, odnotowano wzrost liczby osób przebywających, średnio o 30% dłużej oraz wzrost sprzedaży o 200% w przypadku poszczególnych produktów. Klienci, którzy mieli styczność z charakterystycznym zapachem sklepu nawet o tym nie wiedząc, spędzali więcej czasu na przeglądaniu produktów. Zapachy do pomieszczeń lub wnętrz są przekonujące i mogą sprawić, że kupujący poczują się wyjątkowo w przestrzeni wypełnionej przyjemnym zapachem.

Adres:

ul. Grochowska 23/31 lok. 403
04-186 Warszawa

Telefon:

+ 48 783 111 107
biuro@aroma180.pl

Polityka prywatności

© Aroma180 - All Rights Reserved