Aromamarketing dla firm

Aromamarketing nadaje tradycyjnej formie marketingu nowy, wyjątkowy charakter. Dźwięk i obraz zostają dopełnione unikalnym zapachem do wnętrz. Aromamarketing (Marketing zapachowy) to coś więcej niż tylko rozpylanie zapachu w sklepie czy lobby hotelu. Zapach w pomieszczeniach ma zdolność do natychmiastowego wyzwalania wspomnień, a nawet wpływania na zachowanie klientów. Łączenie zapachów i innych technik marketingowych może znacząco poprawić wrażenia klientów i sprawić, że klient będzie miał pozytywne skojarzenia z Państwa marką.

Badania marketingowe dowodzą, że aromamarketing znacząco wpływa na to jak konsumenci postrzegają Państwa firmę. Rozproszenie zapachów w pomieszczeniu może podświadomie skłonić klientów do dłuższego pobytu w placówce handlowej, jak również wpłynąć pozytywnie na ich decyzje zakupowe.

Zwiększ świadomość marki poprzez aromamarketing

Aromamarketing zyskuje na popularności, ponieważ firmy zdają sobie sprawę, że zapach zaczyna odgrywać istotną rolę w procesie kształtowania naszego nastroju, myśli i zachowań. Firmy inwestują środki w kampanie reklamowe by wyróżnić się i przyciągnąć naszą uwagę. 80% komunikacji komercyjnej to obecnie bodźce wzrokowe i słuchowe. Aromamarketing oferuje alternatywny sposób odróżnienia się od tradycyjnych strategii marketingowych i chociaż nie został jeszcze w pełni odkryty przez firmy, ma ogromny wpływ na tych, którzy go już stosują. 

Jak pomagamy firmom planującym wprowadzenie aromamarketingu

Pomagamy firmom osiągnąć zamierzone cele za pomocą zapachów, które wywołają pożądany nastrój, wrażenie lub efekt. Odpowiednio dobrany zapach do wnętrz może mieć długotrwały wpływ na klienta, podobnie jak dobrze skomponowana, piosenka lub melodia.

 

 

 

Współpracujemy z firmami, aby:

  • Zgłębić ich filozofie, zasady i cele
  • Zidentyfikować ich przekaz i grupę docelową
  • Zaproponować odpowiedni, unikalny spersonalizowany zapach

 

Najważniejsze korzyści dla firmy wdrażającej aromamarketing to:

  • Stworzenie niezapomnianego doświadczenia dla Państwa gości
  • Wzmocnienie postrzegania marki i produktu
  • Zwiększenie sprzedaży: klienci zostają dłużej w przyjemnej, pachnącej przestrzeni
  • Zwiększenie lojalności klientów
  • Zwiększenie wydajności pracowników
  • Wyróżnienie się na tle konkurencji

 

Więzi emocjonalne i niezapomniane przeżycia konsumentów są kluczowe w dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu. Wraz ze wzrostem liczby sklepów konieczne jest stworzenie rozpoznawalnej i wyjątkowej marki.

Aromamarketing stanowi przełom w zwiększaniu sprzedaży, wartości i rozpoznawalności marki. Ten rodzaj marketingu sensorycznego jest ukierunkowany na zmysł węchu, odgrywającego niepoślednie znaczenie w postrzeganiu rzeczywistości, bezpośrednio związanego z naszymi uczuciami. Wprowadzenie zapachu do strategii marketingowej pozwala firmom na stworzenie emocjonalnego połączenia z konsumentami, co wywołuje u klientów przyjemne i niezapomniane wrażenia.

Aromamarketing w firmie sprawia, że pobyt klienta w sklepie czy salonie fryzjerskim znacząco się wydłuża a przyjemność z pobytu w takim pomieszczeniu ma później  niebagatelne znaczenie dla postrzegania tego miejsca. Dobrze pachnące miejsca są po prostu chętniej odwiedzane przez klientów i polecane jako te, które warto odwiedzić. Sprzedawcy zrozumieli, że skupienie się na wrażeniach zakupowych klienta musi być całościowe. Branding zapachowy, a więc budowanie tożsamości marki poprzez zapach, coraz częściej zaczyna odgrywać znaczącą rolę w budowaniu głębokiej więzi pomiędzy marką a konsumentem. Sklepy wykorzystują potencjał marketingu zapachowego w walce o klienta. W tym celu stosuje się eleganckie aromaty cytrusowo drzewne lub skórzane po to aby zapach, który jest rozpylany w pomieszczeniach był zgodny ze specyfiką oferty danej marki na każdym etapie prezentacji i sprzedaży produktu. Sklepy są bardzo dobrym przykładem na stosowanie różnych zapachów, które mają na celu wprowadzić klienta w odpowiedni nastrój w zależności od tego, w jakim momencie procesu zakupowego on się znajduje. Decyzje zakupowe niejednokrotnie podejmowane są pod wpływem emocji, na które wpływa każdy kontakt z produktem, marką czy usługą. Takie osobiste doświadczenia klienta mają większe znaczenie niż zwykła informacja czy promocja. Dlatego trzeba zadbać o to, by były one jak najlepsze. Unoszący się w powietrzu elegancki zapach będzie należał do jednej z kluczowych kwestii branych pod uwagę podczas całego procesu nabywania produktu.

 

 

 

Adres:

ul. Grochowska 23/31 lok. 403
04-186 Warszawa

Telefon:

+ 48 783 111 107
biuro@aroma180.pl

Polityka prywatności

© Aroma180 - All Rights Reserved